SI

Har äntligen bestämt mig för att ta SI som heter skandinaviska institutet som organisation. Självklart tycker jag att detta var det största valet jag gjorde. Men jag har funderat mycket och kommit fram till att SI är en väldigt bra organisation som tar väl hand om en och svarar faktiskt inom 2 timmar som inte CC- Culture care  och STS inte gjorde tyvärr dem svarade nästan efter 1½ dygn. Visst dem kanske hade mycket att göra men ändå. Jag skickade faktiskt samma fråga till alla tre organisationer men fick helt olika svar av varje. Det bästa svaret jag fick var av SI, de förklarade nogrant på mina frågor, som dock inte dem andra gjorde dem hamnade efter en stund i helt andra banor. Jag beslöt mig då för att börja skriva mer till SI om mera frågor som jag hade att komma på som rörde livet i USA. Nästa uppdrag är att jag ska prata med någon av dem i telefon och få ställa ännu mera frågor t.ex. hur kommer det att vara i usa och vad kan man plugga m.m.



För er som inte visste så ska jag vara au pair i USA men vet ej när jag åker eller vart i USA jag hamnar det kommer ni kunna läsa om senare i min blogg. Har planeringar om att åka till usa i slutet eller i mitten av augusti men allt de avgör om jag hittar en familj och så vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0