Skotta snö

Börjar bli allt för trött på denna snö nu. Men mera ska det komma, förstår inte riktigt varför de ska komma så himla mycket snö, det känns som att man bara skottar hela tiden. Man får inte riktigt njuta av den. Men även fast jag inte riktigt har njutit av den än så har jag hjälpt mamma med att skotta båda våra tak som verkligen behövdes skottas. Sen skottade jag även våra små gångar vi har på våran tomt. Så nu sitter jag här och är helt slut. Funderar också på hur mycket snö det egentligen har kommit, de borde ha kommit minst 1 meter. Just nu vill jag bara ha sommar och sol, istället för denna snö.
Nu tänkte jag visa er lite bilder från idag när jag var ute och skottade snö och hade det lite skoj med min lilla syster.

Här sitter jag efter jag har åkt skettlapp med min lilla syster precis utan för oss i en av våra stora snö högar vi har. På sidan om mig så ligger våran hund och gräver ner nosen i snön.




Jag uppe på ett av våra tak som behövdes skottas.



Vårat altantak som också behövdes skottas från all snö.




Klicka på den så blir den större. Men detta är en av våra gångar som vi har på våran tomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0