Tjena hejsan på er där ute i världen!

Ska berätta för er varför jag har en blogg och sen tänkte jag skriva vad jag har gjort sen jag skrev sist!

Varför jag har en blogg är för att jag känner att jag vill säga vad jag vill och känner för. Här är det ingen som påpekar att jag har fel eller rätt i det jag säger, dem som läser min blogg förstår mig som person(förhoppningsvis). Det är i alla fall ingen som har klagat på mig för att jag kanske skriver de jag tycker. Tycker även det är roligt att veta att folk läser den, fast jag trodde ett tag att ingen gjorde det. Men såg det på statestiken att folk brukar läsa den hehe, riktigt glad! Men första tanken med att skaffa blogg var egentligen för att jag hade funderingar på att jobba som au pair i ett år. Men efter många beslut så fick det bli att plugga vidare istället. Bloggar även vidare för nöjes skulle och för läsarnas =)

Dax att berätta vad som har hänt sen sista jag skrev, när de nu var =)
Nej men ärligt talat jag har faktiskt inte hunnit med att göra så himlans mycket. Igår så var det kanelbullens dag och jag var så duktig så jag ställde mig och gjorde bullar ca 25 stycken. Jag följde även med lilla syster till skolan för att se hur hon har det och om hon sköter sig. Hon var faktiskt väldigt duktig i skolan och väldigt glad över att jag var på besök i klassen. För dem som inte vet så går hon i 2:an. Men en sak jag måste verkligen säga är att hon är lik mig som jag var när jag var liten =P men vet dock inte om jag ska säga att det är bra eller om det är dåligt, vi säger att det är både och!  Lagade även lite matlåda igår och det fick då bli fläskfilepanna med ris. Finns inget recept för jag gick på själva kännslan, men riktigt gott blev det.

Vad har hänt i dag då? Jo det ska jag säga er. Dagen började med att katterna väckte mig och jag kännde att jag gärna ville gå upp fast sängen var varm och gå och klockan bara var runt halv sju snåret. Men när jag väl låg där och funderade på om jag skulle gå upp eller inte så somnade jag om och klockan ringde runt tio i sju för att berätta för mig att det var dax att kliva upp! Var bara att göra som klockan ville, klädde på mig och sedan började jag ta fram frukosten och käkade den medans jag satt och läste lite på aftonbladet från mobilen (som jag gör varje morgon för att få information om världen). När jag väl var klar så var det bara att bege mig hemmåt mamma för att åka med henne till Hultsfred som varje morgon då jag ska till skolan. (där min skola är och hennes jobb). Skolan där det nästan aldrig händer eller sker något roligt förutom på rasterna. Vi hade även månads möte idag men inget vettigt sas på det mötet, som vanligt. Efter skolan blev de att åka till vimmerby och handla lite blev skor och lite hushålls grejer. Och sen blev det att åka hem och ställa sig och göra pastagratäng som jag bestämde igår att jag skulle göra, även där blev det matlådor men detta blev ännuflera! Känns som jag har mat för hur många personer som hellst just nu, men tur är väl de!
Väntar även på att min träning ska börja så jag får något roligt att göra medans jag tränar =D

Over and Out!

Här kommer lite bilder =)
Klicka på dem för att få dem större!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0