Vadstena,hosta och sjuk

I onsdags för en vecka sedan blev det Vadstena "vasstena" för hela slanten nästan eller nej bara för dem som ska konfirmera sig och vi som går i ungdomsgruppen. Jag följde nog med mest för skojs skulle, tanke på att jag aldrig har eller hade träffat en nunna innan. Så vi var borta två dagar onsdag till torsdag, eller rättare sagt 1 ½ dag men ändå. Det var jätte kul och intressant, det var verkligen inte så som jag trodde de skulle vara. Största frågan lärde jag mig något under dess tid vi var där? jo lite faktiskt men ändå inte, tycker att de är konstigt att dem överger hela sitt liv för att gå i ett kloster och inte göra vad dem vill i livet. När vi skulle följa med dem in på deras ena bön dem skulle ha så satt en ny tjej där bland alla nunner och hon var 24 år och jag tycker ärligt de var riktigt synd om henne att hon valde att bli nunna, hon som hade hela livet framför sig, usch! Men visst det är henne val och liv men nej det skulle jag aldrig göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0