Måndagen - Full rulle hela dagen

Vakna upp vid 6 för att sedan gå ner och kolla på tv och bara ta det lugnt.
För jag skulle vara berädd att hjälpa till när tjejen började gråta och det är inte alltid det lättaste att höra men det gick bra. Mötte min värdmamma i trappan och hon såg mer än chockad ut när jag var uppe. Fast så är det när man ska hjälpa till nu dem första dagarna på grund av att hon inte kan bära något annat än bebisen. Så var det jag som fick bära upp tjejen från sägen och upp till skötbordet, fast det gick hur bra som helst. Annars hjälpte jag till med frukosten och på klädning av barnen. Sedan skulle jag och min värdpappas pappas fru ta bussen till grabbens skola för att lämna honom, vilket gick super bra. När vi var hemma igen så tog min värdmamma och frun tjejen till dagis.
Medans jag stannade hemma och städade hela huset, nästan i alla fall. Fast jag gjorde helt klart en hel del, tvättade tre tvättar med kläder, gjorde rent i köket, ställde iordning böckerna i tjejens rum och så tog jag det bara lugnt och så får vi inte glömma bort att jag hände upp all tvätt med.

Får ju inte glömma bort att jag pratade med min älskade lilla syster där hemma i Sverige! Hon hade fått ett paket av mig och hon blev mer än glad när hon fick se vad det var inne i paketet. Hon hade alltså fått, jeans, t-shirt, tröja,halsduk och lite godis. Och så säger hon "nu är jag som dig" och ler med ett stort leende =)
Det är verkligen kul att ge bort saker när man märker att dem blir glada och att det mesta faktiskt passade, dock inte byxorna runt midjan men men så är det när hon är lång och smal..! Pratade även med mamma när jag ändå pratade med henne.!

Och senare på kvällen pratade jag även med min äldsta syster. Jag tycker verkligen det är toppen kul att prata med min syskon, fast jag saknar dem men det är ju inte konstigt!

Senare på kvällen hjälpte jag till att laga maten och gjorde även en kladdkaka för att bjuda min värdpappas pappa och fru på. Alltid lika kul när någon gillar det man bakar, hon ville till och med ha receptet på det. Visst jag gjorde inte på mitt sett men det var väldigt gott ändå! Var även väldigt trött igår så gick upp och la mig och tittade på tv innan jag somnade väldigt gott!

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0