Barnvakt, jobb och match

Sorry att jag inte har skrivit något nu på någon dag men det har varit fullt upp i helgen.

Först och främst blev det att vara barnvakt åt lilla Nova så gick hem till mikaela vid halv tre och vid tre försvann hon så då var det bara jag och älskade Nova kvar. Det blev att leka med henne och sen blev det att ge henne lite mat. Efter det fick det bli en promenad i snö stormen som var, var tvungen att gå till affären. Fick sällskap av lillesyster vilket var jätte trevligt men kände mig lite taskig som släpade ut henne i det vädret. Men som belöning så gick vi hem till mig efter affären och bakade tre olika sorters kakor. När vi väl var klara blev det hem till mamma och mysa och äta lite mat. Kvällen slutade konstigt nog med att mamma fick ha Nova kvar, för hon ville det =)

Lördag morgon och klockan stod på 8:00 för att sedan åka vidare mot kalmar med syster och hennes kille. Jag ville bara följa med för tidsfördriv plus att vi skulle till ikea, så jag tänkte att jag kunde ha köpt min bokhylla men olyckligtvis så var den slut och dock kommer den utgå ifrån sortimentet så vad ska jag då ta mig till? får väl hoppas dem kommer med en nyare och snyggare bokhylla då!! Det retligaste är att jag har gått och väntat på att jag ska åka ner till kalmar för att köpa den och när man väl åker dit så finns det ingen kvar, så typiskt!
För övrigt så köpte jag mig bara ett par skor och sen en spray till håret så att det inte förstörs när jag plattar de.

Sen när vi sitter i bilen på väg hem från kalmar får jag ett samtal om jobb. Jag hade väldigt svårt att veta om jag skulle ta det eller ej. Det var på ett helt nytt ställe och det var natt, så jag skulle alltså gå in och jobba 21-07 och jag var redan trött när vi åkte därifrån? så skulle jag verkligen orka satt jag och tänkte. Jag bestämde mig för att jag skulle ringa upp igen efter jag hade ringt till en person och pratat först. Men till slut blev det att jag jobbade och jag kan säga att det var ganska lätt att hålla sig vaken men hade det dock mycket värre när jag skulle gå och lägga mig på grund av att jag var inte ett dugg trött.  Fast efter ett antal vridningar fram och tillbaka så lyckades jag somna i morse. Dock så sov jag bara 4 timmar men vaknade flera gånger under dem timmarna....

I vilket fall som helst så blev det att spela match fast man var trött som bara den!
Tyvärr förlorade vi med 7-4 tror ja de var, men men vi sammarbetade inte som ett lag tycker jag.!

Nu måste jag ta och plugga lite innan jag ska bege mig mot sängen, för i morgon är det tenta skrivning igen =/ hoppas på att det kommer gå bra, har inte kunna plugga något känns de som och nu ikväll så har jag varit helt död.. Det får helt enkelt gå som det går.. Det är ju inte hela världen att göra om det om det går skit! Jag vet i alla fall varför..

Over and Out! och sorry att de blev så långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0