Ibland händer det saker man inte vill ska hända.

Igår var exakt en sådan dag som rubriken lyder. Allt började väl på morgonen hemma hos min mamma då hon berättar att hon knappt har fått sova något på grund av att våran stora hund har gnällt hela natten och inte legat still. Men det var ju liksom inte mycker mer med det så vi åkte som vanligt först till lilla systers skola och sen vidare mot Hultsfred, där jag går i skolan och mamma jobbar. När mamma kommer hem runt lunch tid så har våran hund tydligen spytt ner hela köket och är alldeles darrig och flämtar som bara den. Mamma tar och ringer en av mina äldre systrar och kollar om hon skulle kunna följa med och göra henne sällskap till djursjukhuset. Men hon beslöt sig för att ringa mig istället på grund av att hon skulle jobba 4 timmar på kvällen. Själv satt ju jag på lektion men envis som jag är så sa jag självklart att jag följer med ner till djursjukhuset med hunden. Tycker så synd om våran älskade hund.

När vi väl kommer ner till djursjukhuset så skakar hon och mår inte alls bra. Men vetrinären kollade på henne och rönkade henne. Som tur var så såg dem att det var något i magen som inte skulle vara där så tyvärr fick hon inte följa med oss hem, men hon har det bättre där än vad hon skulle ha fått hemma.

Så idag var det bara att vänta på besked om vad dem skulle göra med henne. Runt tio tiden skickar min mamma sms till mig att hunden skulle opereras. Då var jag så nervös att något skulle gå fel tills jag fick ett annat sms lite senare runt lunch tid där det stod att allt hade gått bra och att dem hade gett massage på tarmarna och såg att biten satt så pass långt ner att den kommer komma ut av sig själv vilket var jätte skönt att få höra. Så dem skulle ge henne lavemang och hoppas på att de kommer ut. Men förhoppningsvis så får vi hem våran älskade hund i morgon, det blir nog jag och min äldre syster som åker ner och hämtar henne om det går. För jag slutar skolan vid fyra.

Vi tror även att hon har ätit upp en (kil) det är en sådan som man bygger golv med som är gjord av plast, så halva biten har hon spytt upp och den andra sitter då kvar i kroppen och det är den hon inte får ut.

Så detta inlägg är till våran älskade mollie som är världens underbaraste hund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0