Det går frammåt

Idag har jag börjat ta tag i en massa olika saker som har med min resa att göra. Men allt skulle underlätta så mycket mer om jag visste datumet jag ska åka. Hoppas Hoppas verkligen att min världs familj snart skickar tillbaka till mig och berättar när dem vill att jag kommer. Allt börjar känns så verkligen men när jag väl är i England så kommer jag säker känna något helt annat, men då hoppas jag att det är en bra känsla och inte en dålig.

Har även ringt till mitt försäkringsbolag idag och kollat lite hur mycket jag skulle få betala om jag åkte med dem, priset dem gav mig tyckte jag var ganska rimligt men jag vet inte riktigt, samtidigt vill jag helst inte heller byta bolag för jag trivs med dem jag har.. Fast hon som har förmedligen sa eller rättare sagt rekomenderade mig att jag skulle ringa runt och kolla lite med dem andra försäkringsbolagen och se vad dem säger. Det värsta är att det är rena djungeln där ute med försäkringsbolag, så det är himla svårt att veta vilket som är bäst och vilket som inte är de. Till slut kommer nog dem jag ha valt det rätta för mig men man vet aldrig!

Har även skickat efter ett Europeiskt sjukförsäkringskort idag så jag hoppas det kommer snart, jag vet att de kan ta ett tag men ändå! Sen har jag även gjort färdigt med allt angående mitt nya visa kort så det kommer nog denna vecka om jag har tur.

En sak jag tycker är rolgit när man berättar för folk att man ska åka och vad som man måste göra innan man åker så tycker alla att det låter som jag aldrig kommer att komma iväg, men för mig så tycker jag att det knappt är något att göra innan avresa. Visst det är mycket att tänka på och göra innan avresa,men bara man tar de lugnt och stilla så fixar sig allt! Jag har liksom en hel lägenhet som jag måste rensa innan jag åker så från och med idag är de cirka 2 månader kvar innan jag måste vara ute ifrån lägenheten och det känns sjukt konstigt. För jag har precis bott här i ett år nu och det känns väldigt skönt! Mitt största problem är nog att jag inte har några flyttkartonger och har för mycket kläder och skor innan jag åker, som sagt allt löser sig!



Over and Out!

// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0