Vårens dag som den så kallas

Dagen började lite roligt hemma hos mamma. Jag kommer dit och sätter mig på trappan och väntar medans hon och lilla syster ska bli klar. Men när dem båda kommer till hallen så säger jag till mamma
Jag- Men ronja ska ju rida idag, hon har ju ingen idrott.
Mamma - jo vad jag vet så är det tisdag idag?
Jag - Nej, det är väl ändå onsdag?
Mamma- haha nej lilla älskade du det är faktiskt tisdag och det är i morgon hon ska rida.
Jag- haha okey men jag tycker det känns som onsdag, jag hade ju ställt in mig på det haha.

Haha jaa så kan det vara ibland när man inte hänger med på vad det är för dagar. Men det slutade inte där! När vi väl sätter oss i bilen så börjar mamma skratta och skämta med mig hela tiden. Och jag hade verkligen ingen lust med något och var allmänt trött som jag är för det mesta på morgonen nu för tiden. Hon hade mer eller mindre över energi för min del idag, men till slut när vi väl var i hultsfred så var hon ganska lugn haha.
Vänta de kommer mera, vid lunch så skulle jag hämta min matlåda som vanligt och när jag öppnar locket till matlådan inser jag att jag hade tagit fel matlåda. Vilket innebar att det låg bara fiskgratäng i lådan utan något till, men men var bara att äta och se glad ut. Men efter åt så satt jag allt och skrattade för mig själv. Som tur var så hade jag en underbar klasskompis som köpte med sig en billys pizza när han ändå var vid affären,så blev mätt sen i alla fall.

Sen är jag stolt över mig själv, jobbade själv idag med våra labb vagnar vi har. Visst jag fick fråga en del men kände mig ändå väldigt duktig! Lärde mig lite mera idag än vad jag har gjort innan, vilket är toppen!

Men nu ska jag inte störa mera.

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0