Julmarknad i Svenska kyrkan

Det är exakt vad ni läser!
Det är den 19 november och det är julmarknad i våran Svenska kyrka här i London och livet leker. Ingen snö ingen direkt kyla men julmarknad ska det minnsan vara, vilket inte kändes helt rätt? men men jag var där och jobbade en helt klart rolig upplevelese. Mötte flera goa människor och ibland visste man bara inte om man skulle fråga på svenska eller på engelska, haha så det blev lite blandat.
Jag jobbade från 11-18 och det var 5 andra tjejer med. Vi sammarbetade väldigt bra och jag tycker det flöt på väldigt bra, det var inte alls så jobbigt som jag trodde de skulle vara. Men helt klart så kom det dö tid och det var ju mindre kul för dö tiden kom ungefär efter 4 då man visste att man typ bara hade några timmar kvar. Fast som tur var så kunde vi ju liva upp stämningen lite!

Men efter jag hade slutat så gick jag över till svenska puben för att sitta och prata med tre andra vänner, var jätte trevligt. Vi satt även och väntade på Emelie för vi skulle gå vidare sedan för att käka något för vi var lite hungriga. Efter maten blev det att gå en sväng till baker street,oxford street och picadilly och sedan covent carden. Helt klart det mysigaste jag har gjort kvälls tid tanke på att julbelysningen är igång nu och det var så mycket folk som var ute bara för att kolla på det när klockan var 9. Det var inte alls jobbigt att gå denna runda för jag hade ju två goa vänner som underhöll mig hela vägen, haha. Visst jag stod för ganska mycket underhållning med men det är väl det så det ska vara att man bjuder på sig själv lite.

Till slut så åkte vi hem och på vägen hem så blir vi kollade på busskort och vet ni vad, jag blev godkänd ;)
Fast det var faktiskt två person som inte blev det och hoppas dem fick betala mycket för det, haha. Så elak jag är jag vet men rätt åt dem om dem inte betalar för sig. Sen är det faktiskt första gången jag är med om att det är kontrolanter på bussen har varit med om det två gånger på tuben men inte annars. Fast jag är ju så bäst så jag klarar mig ju alltid :D

Hur eller hur väl hemma liggandes i sängen så kunde jag verkligen inte sova och ännud roligare att man ligger och vrider sig i sängen, suck. Vaknade även flera gånger under natten avskyr när det blir så ,suck :(
Fast så kan livet vara, hej svejs!

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0