Kallt och inte alls min dag

Lämna barnen och sedan var de bara att städa upp lite hemma för idag skulle en kille komma för att städa eller rättare sagt göra rent alla mattor i hela huset. Tanke på att vi har heltäckningsmattor i alla rum nästan så tar de ju sin lilla tid.

Han kom runt 9.30 och lämnade inte förens 14.20 snacka om lång tid! Trodde aldrig jag skulle klara av den dagen asså. Tanke på att jag frös som bara den och det var inte alls, jag hade ont i huvudet och var lite små trött. Förstår inte heller varför människan nästan hade dörren öppen hela tiden när han var här, han var nog inte den effektivaste person heller.! Fast när han väl var klar så kan jag minst säga att han var svin dyr! trodde ärligt inte att han skulle ta så himla mycket bara för att göra rent mattorna? visst dem blev mycket bättre nu när dem är rena och så men ändå.. Aja nu är det gjort i alla fall och behöver nog inte göras om än på ett tag.

Jag trodde minst sagt att jag skulle bli försenad till skolan för att hämta grabben vilket jag inte blev som tur var!
Varje dag jag kommer och ska hämta grabben så är jag alltid i tid och sedan så är jag nästan alltid den första som hämtar upp, vilket alltid är lika kul. Men barnen säger alltid åh, det är du som är först idag igen. Så jag tror allt att barnen är lite avis! Fast jag känner mig så himla duktig som alltid är i tid för att hämta och lämna honom på skolan =)
Sedan så blev det att gå till lekplatsen med en av hans kompisar bara för att göra något annorlunda för en gångs skulle men dock stängde dem lekplatsen vid 16.00 så då fick vi gå hem och lämna grabbens väska och sedan gå mot dagis för att hämta hem tjejen.

Väl hemma blev det mat och en hel del bus, barnen tycket alltid det är så kul när jag skojar till det. Fick även en liten tjej i knät när vi skulle äta middag idag, vet inte varför men hon frågade och jag kände inte att jag kunde säga nej till henne =)
Lagom tills vi skulle gå upp för att bada så kom deras pappa hem och jag slutade jobba!

Så resten av kvällen spenderade jag vid datorn(konstigt) och ändå uppdaterade jag inte min blogg, hmm hade helt enkelt för mycket att göra. För det första så satt jag och pratade med min lilla syster Ronja, vi satt även och skrev ner en önskelista som hon ska skicka till tomten hon är ju bara för underbar min lilla syster. Sedan så blev det ju självklart en hel del annat med. Fast det hela slutade med att jag läste saga för henne över skype och hon somnade, att få göra det en sådan kväll kan verkligen göra en person över lycklig. Visst det gjorde inte bara henne glad för det gjorde även mig väldigt glad.

När jag hade pratat klart med Ronja så fick det bli att prata med min kompis Sandra. Denna gång skulle vi prata lite snabbt för hon skulle sova men när vi pratar så går de inte att säga att vi ska prata snabbt för vi kommer alltid på en massa att prata om. Konstigt vad mycket man kan sakna människor ibland, i alla fall när man pratar och pratar och helt plötsligt måste lägga på =(  fast det bästa är ju att hon finns ju alltid kvar och det finns så många andra dagar man kan prata med henne =)

Så efter en sån här underbar kväll så kommer jag nog kunna sova skönt, plus att jag har sovmorgon i morgon med =)

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0