Lång dag

En fredag mindre.
Min kära mobil ringde klockan 6 för jag skulle börja jobba vid halv sju, jag älskar verkligen tidiga morrnar. Fast det allra bästa är ju att jag får kolla på lite tv på morgonen med barnen innan vi ska göra oss iordning och det gör att jag vaknar till liv.
Så igår låg jag och tjejen i soffan och kollade på Emil och jag väntade på att grabben skulle vakna men de gjorde han aldrig så jag fick gå upp och väcka honom vid 7.15 ungefär för då tyckte jag att det var dax att gå upp. Jag skulle hinna ge dem frukost, klä på dem och sedan gå till skolan upp för alla backar med barnen, tur att de var någorlunda bra väder. Fast dessa backar tar lite på en när man ska dra vagnen upp, fast bara kämpa för annars går de bara segare. Väl framme i skolan så gick de super bra att lämna grabben så jag och tjejen gick nästan på en gång. Vi tog oss en promenad till affären och sedan så gick vi till parken för att leka lite, kan ju inte påstå att det var super varmt på morgonen men det blev bättre på dagen sedan.
Så vi var inte alls länge i parken men en 50 min i alla fall och sedan bar det hem för att kolla lite på tv och bara slappa lite innan vi skulle gå och hämta grabben i skolan.
När vi var på väg till skolan så somnar tjejen nästan när vi är framme vilket inte var så lyckat, men så är det ibland. Så fick bara bära upp henne och gå ner och hämta grabben, som var glad men trött. Det roligaste är han sa till mig att han var trött och inte orkade gå hem och ändå gick han hela vägen hem? måste säga att det är bra gjort av honom. Väl hemma så fick det bli att äta lite lunch och sen la jag tjejen i vagnen och körde henne fram och tillbaka för jag märkte att hon var trött och hon sov nog nästan 1 timme då, vilket måste ha varit väldigt skönt för henne. Jag och grabben satt uppe i hans rum och lekte med bilar under tiden hon sov, vi la även upp dem flesta bilar han har och räknade dem alla. hmm det blev cirka 110 bilar? undra om det är någon som har många bilar, haha. Ska lägga upp bilden på alla bilar så får ni se hur många bilar de är, när dem ligger i lådan ser de inte ut att vara så många.

Barnen fick även för sig att dem skulle leka att jag var en dock så jag fick ligga på golvet.. Fast dem gav mig ju kudde, nappar,filt och nalle. Så jag måste verkligen säga att dem vet vad man behöver men till slut så fick jag bilar och en hel del annat med, haha. Så jag tror de var två små busungar som hade det väldigt kul och så sa dem även till mig att jag skulle sova och inte säga något, haha. Fast jag hade det väldigt kul med dem och juste dem var väldigt duktiga och hjälpte till och städa efter vi hade lekt klart. Vilket dem sällan brukar göra men jag frågade dem snällt =)

Vi gick även ner och då ville grabben att vi skulle vara katter och hundar, hmm? jo då det var ganska kul. Vi var även ambulans bilar och så mycket mera :) Har haft en toppen dag med båda barnen,dem är så goa när dem väl vill :)

Jag gjorde även köttfärsslimpa och potatismos till middag och det blev väldigt uppskattat av min värdmamma och av tjejen men dock inte av grabben för han säger jämnt att han inte gillar de han inte har ätit innan? så ja det var mycket tråkigt men men så är de ibland inget att göra åt.. Slutade väl runt 6 på kvällen och då var jag helt slut! Kvällen slutade med att jag hade köpt hem coca cola, lite ships, godis och satt på mitt rum och hade det väldigt mysigt med mig själv, det behövs ibland =)  Kollade även på film, vet ej vad den hette.



Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0