Regn och bra dag!

Att vakna och känna att det är allt kan nog nästan vara det jobbigaste jag vet!
Men som tur var så skulle jag gå upp och duscha och sedan börja jobba men ändå. Kallt och eländigt, suck fast det var varmt och skönt i duschen..
När jag väl var klar så blev de att börja jobba och värdmamman min gick till jobbet. Barnen fick frukost och jag med, sedan blev det att klä på dem, borsta tänderna och gå till dagis.
Som tur var så regnade det inte på morgonen vilket var jätte bra, fast de var lite små kyligt. Det blev så att grabben och jag gick tillbaka hem igen för jag tyckte vi kunde vänta en liten stund med att gå dit vi skulle gå. När jag var klar och vi hade varit hemma ett litet tag så gick vi till talacre centret i kentish town london, som är ett inomhus ställe med klätter grejer och rutschkana och ja så mycker mera. När vi kommer dit så säger dem att det är fullt så de var inte alls kul men vi hade ju lekt lite utanför innan och sedan så sa även grabben att han var hungrig så vi gick och åt på macdonalds och sedan gick vi tillbaka till talacre center för att kolla om det var fullt eller inte, men vi hade sådan tur att vi kom in. Vi var nog där inne i 1½ timma och grabben var helt slut men ändå ville han fortsätta att leka ute i regnet. Där ute står jag med mitt paraply och han springer runt och leker för fulla muggar men till slut så blir jag lite kylig och vill gå hem med det ville inte han för han sa till mig
Grabben till mig: angelica kan inte vi stanna här hela dagen?
jag: nej tyvärr för vi ska hämta din syster och jag börjar bli trött.
Grabben: nej vi stannar här!
Haha måste verkligen säga att han vet vad han vill och nej han fick inte som han ville, för efter ett tag så fick jag med honom hem som tur var men han var väldigt trött så pass trött så han somnade i vagnen när jag precis skulle gå in och hämta hans lilla syster på dagis. Hon är väldigt liten men ändå orkade hon gå ända vägen hem. Gillar verkligen inte att väcka barn som sover ibland inte när dem är ledsna i alla fall. För denna gång var grabben det och han hade bara sovit i 20 min. Jag berättade för honom att vi skulle baka för jag hade lovat honom de och så blev det bättre men först lite film för de regnade ute så vi kunde mysa lite innan :)
När jag satt och kollade vad vi behövde till chockladbollarna vi skulle göra så kommer han in och kollar vad jag gör och så blädrar jag förbi en sida i boken och han säger det där vill jag göra. Haha jaa så vi bakade även sockerkaka dock blev den inte allt för god tycker jag men men så är de väl ibland. Fast hans kommentar när vi står och gör chockladbollarna var bara för härlig.
Grabben: angelica detta ser ut som chocklad och det smakar som det också men sen ser det även ut som köttbullar.
Måste verkligen säga att det var en sådan härlig kommentar bara älskar när barn kommer med sina saker ibland. När vi väl skulle testa dem olika sakerna så ville han inte ha någon köttbulle sa han, haha ingen sockerkaka heller men jag och tjejen dock en av varje :)
Sedan var det dax för att bada och läsa saga, borsta tänderna, dricka lite mjölk och självklart sova. Båda barnen somnade vid 19.45 vilket är väldigt bra gjort av mig känner jag, så nu tänkte jag gå och lägga mig efter en lång dag. Blir att jobba en liten stund i morgon innan min fin fina vän Linus kommer, min värdmamma sa att hon skulle vara hemma runt halv ett så hoppas att det blir så :)
Men god natt och sov gott på er där ute =D

Over and Out
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0