Regn och the City farm

Idag så blev det inte riktigt som vi hade planerat men de gjorde inget för de blev bra ändå.

Så vi bara mös tills en kompis till mig kom över för att leka lite med hennes lilla tjej som hon tar hand om. För först var det så att vi skulle gå till the zoo med barnen men ja de hade hänt lite saker så det blev inte som vi hade tänkt oss. Vi löste det ändå på ett väldigt bra sätt tyckte jag, dem kom runt 9.30-10 och sedan gick dem hem runt 12-13 så barnen hann leka en hel del och jag hann prata med Nadja och ha det trevligt.
När dem gick så fick det bli att laga mat och grabben fick underhålla sig lite själv vilket blev tv tittande denna gång för maten skulle gå så fort, så till lunch blev det pasta och fiskpinnar.

Dock har det verkligen regnar från coh till idag vilket är lite irriterande för då kan man inte gå ut och leka! Men jag bestämde mig ändå för att gå ut med grabben när vi hade ätit lunch för jag ville inte vara inne hela tiden. Jag valde att vi skulle gå till the city farm i kentish town vilket inte alls låg långt ifrån där vi bor. Dock så började det regna när vi väl var halvvägs och grabben ville inte ha sin regnjacka på sig så han blev lite blöt men jag tog upp mitt paraply för jag har fortfarande ingen regnjacka eller vinterjacka, men jag hittar nog någon sedan när det väl är kris! På farmen fick vi se lite olika djus bland annat, höns, grisar, kossor, ankor, lamm och getter. Grabben gillade det väldigt mycket efter vi hade kollat på djuren så gick vi in i deras lilla rum som dem hade som man kunde bland annat rita och göra en mask och ja bara pyssla lite grann. På vägen hem så gick vi förbi dagis för att hämta hem tjejen tidigare.
Hemma blir det alltid att leka och styra men jag märker väldigt tydligt på grabben att han är trött när vi har hämtat henne för att han retas med henne hela tiden, vilket inte är kul för mig för då får jag en ledsen tjej och en grabb men full av energi, haha. Fast till slut så löser det sig alltid :)

Nu på kvällen så har jag pratat med mamma och lilla syster och sedan Sofie i norge. Älskar verkligen att prata med dem människorna.

"Ett år kan väl ändå inte vara så lång tid? jo visst det känns som en evighet men ändå.. Jag lovar er bara ni är starka med mig så går detta år mycket fortare! Jag har min tid här men jag har inte glömt bort er där hemma det kan jag säga. Saknar er men va STARK med mig ♥ "



Tog lite egna kort men dem ligger på mobilen, så jag får be om ursäkt att ni inte har fått sätt så många bilder just nu men jag lovar er att någon dag så kanske de kommer en hel del bilder :)

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0