Sjukling

Första gången denna veckan som jag fick sovmorgon och ändå vaknar jag tidigt? Fast så är det väl varenda gång man har sovmorgon.
När jag väl vaknade så blev det att ta en lång och skön dusch och sedan hänga lite tvätt och prata med våran snälla städerska som vi har :)
Runt 10.30 blev det att gå in till Camden för att möta upp 2 tjej kompisar och vi kollade läget där och sedan tog vi en fika på Costa. När vi satt där så fick jag samtal från min värdmamma att dem hade ringt ifrån skolan och sagt att grabben inte mådde så bra och hon frågade mig vart jag var och om jag kunde åka och hämta hem honom. Jag svarade självklart kan jag göra det, går så fort jag har ätit upp. Så jag åt upp ganska snabbt och sa adjö till mina två vänner, dock så blev de inte länge vi träffades men de var mysigt den lilla timman vi träffades. Så jag valde att gå i regnet för att hämta grabben till den buss stationen där jag känner till att den bussen går till hans skola. Väl framme i skolan så ser jag på honom att han inte alls mår så bra, hans ögon glänste mer än vanligt och såg allmänt trött ut. Sen hade han även ont i magen sa han och hade inte ätit någon lunch i skolan, när vi kom hem så gjorde jag en toast och den åt han upp till slut men de tog sin tid. Fast inte så konstigt när vi kollar på film samtidigt! Mitt i filmen så somnar killen och sover i ca 30 min.
När han vaknade fick det bli att leka med bilar och det är nästan det ända vi har gjort idag, nej juste vi har ju även varit djur idag, haha. Grabben var nog för det mesta en apa och jag var alla möjliga, men han tyckte de var roligast när jag var en apa jag med för då sprang jag runt och lät jätte mycket. Vi behövde inte heller gå ut för att gå och hämta hem lill tjejen för det gjorde mamman idag tanke på att killen inte hade mått så bra så ville hon hem och kolla till läget. Till kvällen blev det även att göra lite pasta för att hoppas på att grabben skulle äta lite, vilket han gjorde oxå! Både jag och mamman åt lite med, mums med pasta och lite ost det gör susen!

Så idag fick jag sluta tidigare så kan inte påstå att jag har jobbat jätte mycket men ändå har de varit en tuff dag, de är jobbigare än vad man tror ibland.

Men nu sitter jag i alla fall i min säng efter att ha pratat med min syster Jackie på skype! Och fått prata av mig lite granna. Fast nu är det allt dax att gå och lägga sig för klockan står på 6 i morgon bitti för att vara nere vid halv sju. Får även se om killen ska till skolan i morgon eller inte, får helt enkelt se om han mår bra eller inte. Om han mår bra så blir det skola annars får han stanna hemma med mig och lill tjejen!

Over and Out!
Från brudein i London
// Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0