Bakning

Har varit en kort dag idag men ändå är jag trött? hur går det till, hmm något jag bör fundera över..
Idag kom då tv killen för att fixa så att jag kan kolla på tv i mitt rum, vilket är rena lyxen tycker jag. Och jag hade väldigt tur för han kom runt nio-tio i morse så jag hann baka lite kanelbullar idag med, mums.
När jag skulle hämta grabben idag så tänkte jag ta bussen för jag var för lat för att gå, men där stod jag och väntade på bussen och den kom aldrig och när de väl var cirka 15-20 min kvar tills han slutade så bestämde jag mig för att gå, jag orkade inte bry mig om jag kom för sent eller inte tanke på att bussen aldrig kom. Väl framme så var han glad som vanligt, men hade ont i magen sa han. Fast ändå ville han gå hem idag, vilket var underbart tanke på att vädret idag har varit toppen. Vädret idag har väl varit sådär 20 grader och skinande sooooool, har även haft kort byxor och linne i detta fina väder :)
När vi var hemma blev de att leka och göra iordning för lite mat innan vi skulle hämta hem lill tjejen. Och när man kommer till dagis så ser man en glad liten tös, underbar syn.
Hemma så får man höra att grabben är hungrig och säger de inte en gång utan flera, han tyckte nog att maten tog lite lång tid. Men den måste ju vara klar innan man börjar äta den, så han fick vänta ett tag till innan de var klart. Till middag blev de lax i ugnen och lite cocos och röd paprika, grabben åt två hela skålar fulla medans tjejen inte alls åt mycket fast så är det ibland. Frågade även om dem ville smaka mina bullar jag hade bakat idag, men ingen av dem ville för de ända som dem ville ha var glass, men de fick dem inte. Så det fick bli att leka och sedan bada innan mamma och pappa kom hem. Ibland känner jag mig väldigt duktig måste jag säga, att ta hand om andras barn är inte alltid det lättaste, men man får göra det bästa av allt som än händer!
När båda barnen badade idag var båda riktigt mysiga skvätte en del på mig men de gjorde inget men dem hade så roligt när dem badade vilket jag inte har sett på ett tag :)
Ungefär där var min dag slut för föräldrarna kom hem, så kan inte påstå att jag jobbar allt för mycket men ibland känns de som att jag jobbar mer än vad jag har gjort. Så jag är verkligen trött idag, så blir nog sängen snart och läsa min bok som jag verkligen gillar :)
Håller även på att lägga in bilder här på bloggen men de verkar inte gå så bra, så hoppas att de går bättre snart :)


Over and Out!
Från bruden i London

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0