Barnvakt

Dagen till äran gick allt toppen på banken, jag kunde öppna mitt konto och få hjälp med allt jag behövde få hjälp med.  Så om en vecka har jag ett engelskt bank kort, känns ganska skönt ;) och vet ni vad, här behöver man inte betala för att ha ett kort.  Hur eller hur så var hon jätte snäll och trevlig som hjälpte mig.
Efter mötet på banken blev de att gå hem för att ta lill tjejen för att min värdmamma skulle till jobbet och jag och lill tjejen skulle till grabbens skola och hämta honom. Tjejen sov hela vägen nästa så det var jätte skönt, men det var mindre skönt att gå upp i uppförsbackarna som är till skolan. Så det räckte inte med att det var runt 20 grader och skinande sol, väl framme så var jag varm och törstig! Fast tur jag hade med mig lite dricka för att jag nästan visste att de skulle ske. Och hem vägen var de nästan bara nerförs backar vilket var underbart.
Så hem kom vi till slut! Då stod det mat på listan, jag gjorde köttfärssås och spagetti och dock så sa grabben att han inte tyckte om de så de var bara att göra någon annan mat till honom, han smakade tyvärr inte heller. Fast jag blev glad på kvällen när vi skulle äta för då ville han smaka min mat vilket var de vi åt på dagen, och det visade sig att han gillade det. Barn är verkligen roliga ibland, för ibland gillar dem saker och ibland inte. Plus att det ända som dem oftast vill ha är fiskpinnar och något till de.

Så vad har vi gjort idag egentligen? jo vi har lekt att jag har varit på en resturang och dem lagade mat till mig och sen har vi lekt följajohn, läst bok, lekt med dokor och bilar så klart. Har även badat och lagt barnen, för ikväll sitter jag barnvakt! Vet inte alls när föräldrarna kommer hem men de gör inte mig allt för mycket så länge barnen sover! För jag sitter bra här framför tv:n och kollar på film, nyss visade dem en underbar film som heter "The blind side" jag älskar verkligen den. Finns så många känslor i den filmen som är så bra och många skådisar som är toppen. Fast nu är den slut och jag får se vilken film de blir nu.

I morgon ska jag träffa lite au parier och sedan drar jag och min vän Emelie ut på lite äventyr för att kolla läget här i London! Hoppas på en fin dag i morgon med hyffsat väder! Och lördagar innebär även att man får sovmorgon om man kan vill säga ;) vilket jag hoppas på, för jag har verkligen jobbat ganska mycket denna vecka.  Fast det har varit skoj, för barnen är verkligen mysiga!





Klicka för större bilder som sagt!
     

Ha en underbar helg!
Over and Out!
Från barnvakten och au pairer här i London

// Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0