Min Resa till England

Jag tänkte berätta lite om resan igår.

- Igår blev det en tidig dag, gick upp vid 6 för att göra mig i ordning och sedan åka vid 7. Jag var sjukt nervös hela vägen ner till Kalmar, hade med mig min mamma,stora syster jackie och lilla syster Ronja. När vi väl kom fram till Kalmar var vi så tidiga så vi fick stå och vänta på att dem skulle öppna så vi kunde checka in. Förvirrad som jag var eller hur man ska säga så visste jag inte att man var tvungen att checka in själv och sen bara lämna av väskorna. Vilket jag fick hjälp med,och sen var de bara att säga hej då till min lilla familj jag hade med mig. Vilket jag trodde skulle vara lättare än vad de var.. Men lite tårar kom det allt, vilket jag inte ville men jag tror nog att de var mera jag som fick de. Så när dem väl hade gått så gick jag egenom säkerhetskontrollen och vet ni vad, det gick toppen ;) Hade inget farligt med mig. Så första flyget jag skulle ta var från kalmar till stockholm, flygplanet var enormt litet. Fast resan gick bra men de jobbigaste var bara att jag fick lite panik över vad jag höll på med.  När jag väl landade på Arlanda så visste jag inte vart jag skulle ta vägen så jag frågade tillslut några och dem visste inte heller haha och jag var ju helt virrig och nervös samtidigt så ja.. När jag väl hittade vart jag skulle så var de bara att gå och hitta till nästa ställe där jag skulle möta upp min pappa. Min pappa och lilla syster Julia kom och gjorde mig sällskap till lunch vilket var väldigt trevligt och kul att se dem en sista gång innan jag flög vidare. Så efter deras besök så blev de att hitta till Gaten som jag skulle gå in till för att komma till mitt flyg. Vilket låg på andra sidan Arlanda, Arlanda är större än vad man tror.! Aja där satt jag och väntade i några timmar för att flyget gick inte förens vid 15:25 från sverige. När jag väl satt på flyget så var jag inte direkt nervös för jag hade inget att förlora var det ända jag kände.
17.00 i deras tid så landade jag i London, Kändes väldigt konstigt och jag var super nervös för att träffa min värdmamma. Hade inte mer än pratat med henne på Skype och lite i telefonen. Så jag hade inte direkt någon aning om hon såg exakt lika dant eller inte. Dock så fick jag ett litet bekymmer eller ganska stort enligt mig, jag tappade nämligen min kamera och jag fick total panik, haha. Som turen var så fick jag hjälp till slut och jag trodde trots allt att den låg kvar på flyget så jag gick och kollade med lite folk efter jag kollade vart mina väskor var.  Till slut så var de dax att möta upp min värdmamma och hon sug exakt ut så som hon gjorde när jag såg henne på Skype, vilket var väldigt skönt. Så hon hjälpte mig och till slut fick vi tillbaka min kamera efter cirka 20 min med lite pök och stök, vilket var mitt fel. När jag väl hade fått min kamera så bar de iväg till Tunnelbanan eller vad man ska säga. När vi väl hade kommit till stationen vi skulle på så tog vi en taxi för att komma ända vägen hem till deras hus/lägenhet. Där fick jag träffa hennes man och deras ena barn, vilket i detta fall var deras dotter.  Sedan blev de att käka lite hämt mat och pratat lite och hus visning. Fick ett jätte fint rum och en enormt skön säng :D Blev även att packa upp min resväska lite och komma iordning i rummet.

Så nu bor jag i England från igår och ett år frammåt. Än så länge tycker jag om stället :)
Kommer snart ett inlägg till om min dag idag :)

Mitt första flygplan :)


Ha det bäst!
Från en vilsen skäl i London

// Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0