Every day have new opportunities

Finns nog mycekt att säga om gårdagen, men först blev de att åka in till Covent Garden men "familjen" och sen blev de att jag fick gå där lite själv vilket var underbart. Medans dem gick på teater. Jag köpte på mig en ny almenacka efter mycket kollande så hittade jag en. Konstigt nog så har dem flesta butikerna bara kalender för nästa år, vilket jag blev nästan arg på. För tänkt om man behöver en ny som i mitt fall? aja jag hittade en i alla fall men tänk om jag inte hade de, då hade jag fått göra mig en egen haha. Sedan när teatern var klar och jag hade kollat klart så blev de att gå och möta upp familjen dock åkte värdmamman hem för hon inte mådde bra, så blev bara jag och barnen och värdpappan. Vi skulle ta och fixa ett engelskt nummer och sen gå och äta, så nu har jag ett engelskt nummer för dem som vill ha det. Men nås bäst på internet ändå om de skulle vara något, för jag har nämligen internet på mobilen med. Efter vi hade ätit så blev de att ta en typiskt engelsk taxi hem och göra sig iordning för att sedan åka till Svenska kyrkan och även gå på The Harcourt Arms Swedish Pub. Vilket kändes väldigt lustigt för där kunde vi bestämma dricka på svenska, i vilket fall som helst så kändes de inte som man var i england. Så dit blir de nog att gå flera gånger, visst de är en bit här ifrån men de gör absolut ingenting!
Varför jag var i svenska kyrkan och det var för att vi skulle ha en au pair träff, fick träffa många fina tjejer som jag kom bra överrens med =)  Efter någon timme så tog jag och några andra tjejer vägen till en resturang för att käka lite mat för att sedan åka till camden town med taxi som kanske kostade 10 pund vilket motsvarar cirka 100 kr, för att ta något att dricka, vilket var väldigt trevligt. Kul att träffa alla tjejer för att få höra vart dem bor här i london och även få höra vad dem tar hand om för barn. Men det blev en tidig kväll för mig öf rjag var nog hemma runt 10 på kvällen, men det var underbart! För det var min första helg och jag var dunder trött efter en lång dag. Plus att jag måste säga de att de är lite svårt att veta vilken buss och så vidare man ska ta hem men vet ni vad, jag fixade de igår och de måste jag nog säga att de var tur jag hade min mobil till hjälp. Ibland är mobilen verkligen ett under och sen att jag har internet på den är bara ett plus i kanten! Tänkte även säga de att dem har nog mera fiffiga grejer när de kommer till telefon kort än vad vi har hemma i Sverige plus att dem flesta är så beroende av internet så alla har de på sina telefoner oftast, och de tackar jag för! Det underlättar verkligen om man ska någonstans!

Två personer som ritade flaggor på marken i närheten av Covent Garden.
Tog även bild på en typisk telefon kiosk :P

 

Det fanns några andra som ritade artiser istället. Underground är alltså tunnelbanan, jag själv anväder inte den så ofta för jag tar bussen istället.
   


Klicka för att få den större
Cider var sådär men helt okey :)

Ha det toppen!

Over and Out!

// Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0