Första dagen

Oj kan först ta och berätta att det har varit en väldigt lång dag.
Dagen började vid cirka 8 på morgonen då jag klev upp för att göra mig i ordning för att sedan gå ända ner och äta frukost med familjen. När vi alla var klara med allt så bestämde vi oss att åka till en park för att träffa min värdmammas kompis och hennes barn och hennes au pair som hade varit i london ett bra tag. Så allt kändes så konstigt alla pratade engelska, var inte alls som i Sverige. Men ändå så fattade jag en hel del men de var lustigt att höra alla prata engelska. Fast det är ju som sagt en vane sak, ibland hittar däremot inte jag alla orden men jag är usel på engelska eller nej egentligen inte men ja gär blyg att prata engelska för att här kan dem ju verkligen engelska.. Och om jag säger fel så känns de konstigt, men jag vänjer mig nog men de kommer ta ett tag. Hur eller hur så gick vi vidare från parken och till en pasta resturang och åt och efter de så blev de att åka hem för att barnen skulle sova. Dem somnar som två stockar i bilen på vägen hem.  Juste vi skulle öven föröska öppna ett bankkort till mig när vi var vid parken men banken gick inte med på de så vi skulle fixa de nästa vecka eller något sånt. Sen när barnen vaknade så blev de lite mat till dem och sen bar de upp till en annan park där vi bor för att leka lite och plaska i en jätte jätte liten pool vilket jag skulle kalla mera som en liten pöl, haha. För den var enormt liten men extremt mycket folk. Så man var verkligen tvungen att vara på sin vakt på barnen.
För övrigt så kommer jag bra överens med det äldsta barnen men inte den minsta men jag antar att de kommer väl med sin tid. När vi kom hem från lek parken så blev de lite egen tid för mig själv då jag tog mig en promenad upp till deras egna lilla område där dem har lite affärer. Så där promenerade jag lite och gick även in och handlade en Caramel Macchiato från Starbucks,vilket var super gott! smakade inte alls som kaffe, kan inte riktigt säga vad de smakade men gott var de i alla fall, vilket var huvudsaken :)
När jag kom hem blev de att äta lite och prata med min lilla syster på skype, vilket var väldigt underhållande :)
Och nu hade jag faktiskt tänkt att sova men vi hörs i morgon igen :)

Här kommer lite bilder ifrån dagen :)

 

 



Natti natti från en vilsen au pair i England
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0