Galen men bra dag!

Har egentligen hur mycket som helst att berätta känns de som. Så här kommer ett inlägg om lördagen som jag då inte har hunnit skriva om på grund av att jag var för trött igår när jag kom hem plus att jag inte orkade i morse för jag hade så mycket annat att göra än att skriva ett inlägg. Fast de får ni förstå för jag har ju helg ;) 

Hur eller hur så började lördagen med en träff i Camden, ni är inte förvånade va? nej jag tänkte väl de.
Väl där så blev de att ta en cider på ljusa dagen runt klockan ett, aja det är ju liksom lördag och jag var ledig? Sedan så fick de bli att jag och mina tre kompisar gick och letade efter något att äta och jag var verkligen sugen på PIZZA så jag vet inte hur många pizzerier vi var och kollade på och ingen dög, men till slut så hittade vi en och pizzan smakade verkligen underbart. När vi väl hade gått in i pizzerian förresten så började de regna, så vi hade turen med oss fast ändå inte. För de regnade när vi gick ut sen oxå haha, men men jag och Emelie drog oss vidare mot Big Ben och andra roligheter medans josefine och Jennie stack hem tror jag. Emelie och jag vi var nog och gick runt big ben i kanske 3 timmar jag har ingen aning men kul hade vi bland alla turister. Vi hoppade och stojade i regnet och gjorde oss allmänt fåniga, fast de gäller ju att bjuda på sig själv. Regnet var väldigt till och från hela tiden, för vissa stunder regnade det och vissa inte. När vi väl tyckte att vi kanske borde dra oss hemmåt så får Emelie för sig att vi ska hyra cyklar, vilket jag tyckte lät helt idiotiskt i regnet. Fast jag lydde henne och vi gick och hyrde cyklar..

Ni måste verkligen tro att jag är lite galen av mig nu när jag är här, fast hörrni ingen fara för de var jag ju innan med? Så här i London så har dem så att man kan hyra cyklar för ett dygn för 1 pund vilket motsvarar cirka 10-12 svenska kronor. Man gör så att man hyr en cykel vart som helst i london för dem har olika stationer med bara cyklar (bild kommer) så i vårat fall så var de i närheten av Big Ben vi började vårat äventyr och vi skulle ta oss upp till Camden igen. Vi fick förklarat för oss vart vi skulle och så fick vi även en mapp av han som hjälpte oss med cyklarna, han jobbade med de! Så när vi väl började cykla så regnade de inte så lite heller, haha. Efter en bit så stod de på en skylt att Camden låg åt det hållet så vi cyklade in på den vägen och till slut när vi väl hade virrat runt där ett bra tag så beslutade vi oss att fråga vart vi var någonstans. Dock så visste han inte i affären vart han var så jag började as garva, ni kan tänka er själva? en man som jobbar i en affär och han själv vet inte vart han är? så en kund hjälpte mig och förklarade hur vi skulle ta oss till Camden. Ärligt vi hittade dit hon sa men sen så blev vi lite borta igen och då åkte kartan fram men denna gång frågade vi ingen! Och till slut efter mycket bekymmer så kom vi rätt, till Camden och där vi kunde lämna våra cyklar.  För oss tog det cirka 1,5 timme dig och om man inte hade cyklat så vilse som vi gjorde, hmm jag tycker inte vi gjorde de men tydligen.. Så egentligen hade den turen tagit cirka 30-40 min att cykla, så ja tydligen måste vi ha virrat bort oss totalt! Fast snacka om att man fick se mycket under den cykel turen.

När vi väl var framme i Camden så var de bara att ta något och äta och klockan var cirka 8-9 på kvällen. Smått trött var man och vill mest åka hem. Vilket blev av efter vi hade tagit lite mat och gått en sväng. Så jag var nog hemma runt tio igår och var väldigt trött som ni nog förstår efter min långa dag. Fast en helt underbar dag men fina människor. Jag kunde nog inte ha haft en bättre dag.

Hoppas ni andra hade en toppen lördag.
Klicka på större bild.
Här är jag och min cykel. En liten bit av big ben, sådär ser de ut överallt, och en underbart fin bild :)
      
Kommer flera bilder någon annan dag då de bara blir bilder!

Over and Out!
Från en galen Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0