Lite längre dag än vanligt. 17/1 2012

Hej och hå!
Jag fick min träningsverk som jag ville ha, men dock blev det bara i benen och det är verkligen inte det roligaste inte när man ska gå på toa,haha. Eller rättare sagt värken satt på rumpan nästan, fast jag klarade mig till slut.

Lämnade barnen där dem skulle vara och sedan var det bara att gå hem och vila lite och sedan gå igen för att följa med min värdmamma till att fixa hennes rygg. Jag tog lilla bebisen och hon gick och fixade ryggen. Var ute i det fina vädret i ungefär sådär 45 min för att sedan möta upp henne igen.

Vi tog sällskap en liten bit och sedan gick jag hemmåt och hängde deras tvätt och la in en ny, tanke på att bebisen spydde ner mig igår så kände jag att jag kunde tvätta en tvätt till idag, så nu är nästan alla mina kläder nytvättade och det är verkligen underbart!
Sedan gick jag och la mig i sängen och läste men slutade med att jag somnade för jag var trött och hade ont i magen. Så innan jag började läsa boken så tog jag alvedon och kröp ner under täcket för det har varit svin kallt här hemma i dag på dagen plus att det har varit riktigt kallt ute!
Hur eller hur så sov jag en stund och sedan var det bara att kliva upp för jag skulle gå och hämta hem barnen ifrån skolan och dagis. Grabben var inte allt för glad att jag hämtade men efter ett tag när jag sa att vi skulle gå igenom skogen så sa han att det var roligt att jag hämtade. Men han ville då inte följa med för att hämta tjejen men han gick med på att det gick bra att följa med om jag körde han på sin scooter.!

Väl hemma så hände en sak efter en annan sak. Till slut när allt var lugnt så skulle jag börja med maten och den skulle då inte vara klar i tid det visste jag, men jag gjorde mitt bästa med två trötta barn. När min värdmamma kom hem så gick det lite lättare att laga mat för då tog hon barnen och jag gjorde färdigt det sista.
Vi åt och sedan var det bara att kolla lite på tv och ta det lugnt. När vi hade kollat klart blev det att gå upp och byta till pyjamas på grabben och tjejen skulle hoppa in i duschen med mamman och jag tog bebisen och gosade lite. Sedan så var det bok dax och det gjorde mamman medans jag gick ner och gosade lite med bebisen innan jag skulle sluta för kvällen.

Så här sitter jag trött som bara den och ska lägga mig i sängen för att fortsätta läsa min bok som jag läser nu. För den som vill veta så heter boken "Gömda" av Liza Marklund. Har verkligen kommit in i en stadie då jag bara läser och läser och allt jag läser är intressant i alla fall så tycker jag det. Nej nu ska jag inte skriva mer dax att hoppa ner i min kalla säng och mysa!

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0