Söndagen den 15 januari 2012

Först jobba en timma på morgonen medans min värdfamilj skulle bada. Dem badade och jag tog mig en promenad med bebisen.
 När dem väl hade badat klart så var det bara för mig att bege mig. Jag skulle till Covent Garden för att ha en au pair träff, vilket jag inte riktigt ville men det gick bra. Vi blev upp till 20 st, var allt lite svårt att veta vad man skulle göra. Tanke på att vi var så många så var det för det första svårt att få med alla och sedan var det även svårt att veta vart man skulle fika/äta tanke på att vi var så många så fick inte alla plats var som helst. Tillslut så delade vi upp oss dem som ville äta gjorde det och dem som ville fika gjorde det!  Efter fikat så gick vi till en svensk godis butik som är ny öppnad i Covent garden eller rättare sagt i närheten. Så det fick allt bli lite godis med sig hem, mums!

Dock var jag tvungen att dra mig vidare klockan två för jag skulle hem och vara barnvakt åt grannen i cirka 2 timmar men för mig gjorde det absolut inget. Fick ju tjäna lite pengar medans jag fikade med två av mina kompisar. Grannens bebis bara sov så jag var nöjd och glad =) Och så fort vi gick ut ur cafét så vaknade han, bra roligt det där ibland :P
Och det var faktiskt första gången jag var barnvakt åt honom men det gick galant.!

På kvällen så ville jag verkligen se herrarnas match i Handboll men jävla sega tv sendningen på datorn och svenska radion gick inte ihop sig så jag sket i det totalt. Plus att jag var riktigt sur för bilden på tv sendningen på datorn var riktigt dålig och ibland är det så och ibland inte men ändå jag blev riktigt sur.. För Handboll är faktiskt en av få sporter jag tycker är kul att kolla på. Men nej jag fick inte se så mycket av matchen men jag hörde den i alla fall och jag kan säga att dem verkade då inte spela sitt bästa! Matchen slutade lika 26-26 en besviken Angelica som faktiskt trodde att Sverige skulle ta hem vinsten! Aja lycka till på nästa match grabbar!

Annars blev det att läsa ut boken "Pojken som kallades det" En riktigt bra bok men ändå hemsk. Har faktiskt fått en och annan tår när man har läst den boken, att det ens finns folk som har det så. Det är det hemskaste tror jag mest av allt!

Klicka för större bilder, bilderna är från godis affären.

     

Over and Out!¨
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0