Avfrosta frysen!

Sista passet innan familjen skulle åka iväg..

Blev att sova till halv åtta och sedan jobba ända till halv 5!
Jo tack ett väldigt långt pass men ändå tycker jag att tiden gick väldigt väldigt fort. Jag och bebisen gjorde som vi fördet mesta gör,lekte,åt mat och var ute på en promenad. Vi gjorde även några ärenden för mamman så att hon skulle kunna packa klart allt inför resan. Så jag själv kände mig väldigt effektiv idag, plus att vädret var inte det bästa men det fick gå! Hann även ge dem lite mat innan dem skulle åka till flygplatsen :)

Efter dem hade åkt så kändes det så mycket mycket tystare och tommare i huset, usch gillar det inte! Men det ska nog gå bra får ju en inneboende här hos mig i helgen troligen.!
Eftersom dem stack till sverige så började jag lite smått avfrosta frysen, som jag har pratat om ett antal gånger till min värdmamma men inget händer. Men nu tog jag tag i det hela och gjorde det nu när dem stack för vi hade knappt något i frysen plus att jag kände att det var på tiden. Efter ca en timma fick jag ringa och fråga grannen om att låna deras frys så att varorna inte skulle bli upptinade! så snälla som dem var så gick det toppen. Så jag forsatte hålla på med allt is som var i frysen! Usch snacka om att det tog en bra stund att få bort allt! Efter ca 2,5 h var all is borta och jag var helt slut eller jag kände mig helt slut.

Orkar faktiskt inte skriva så himla mycket mer för jag är super trött. Hoppas er torsdag var kanon för det har trots allt min varit! nu ska jag sova och sedan upp och jobba med grannens unge i morgon, efter det blir det ikea för att handla snapps och sedan hem för att handla och göra smörgåstårta, mumma! detta kommer ju bli kanon ska ni se =D
Känner bara att jag ska planera allt så inget krockar!

 Funderar även hur jag ska göra med min packning..
  
Jag är bara förbannat duktig eller hur :D glädjen är på topp!

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Jag ska snart åka som au pair till London och håller precis på att fixa det sista. Hur gjorde du med bankkonto när du kom till england, hade du med dig pengar som du använde tills att du hade ett engelskt konto eller hade du kunnat fixa ett engelskt bankkonto innan du åkte? Hoppas det inte blev för rörigt :) Väldigt bra blogg, har hjälpt mig massor!

Svar: Hej Hej :)Gud vad kul att du gillar min blogg och att den har hjälpt dig.
Nu fick du mig även att tänka efter lite, jag hade ca 150 pund (kontant) tror jag om jag inte minns fel. Det där med bankkonto är lite sisådär med för vissa familjer ger ju dig pengarna löst och vissa vill att du har en konto att sätta in det på, så i mitt fall så hjälpte min värdmamma mig och försökte på hennes bank först men det gick inte så då fick jag höra mig lite av och sedan så valde jag att ta lloyds på grund av att du kan skaffa konto där hur lätt som helst bara att gå dit och säga att du är au pair och kommer stanna här ett tag och du behöver pass och adress med dig sedan fixar dem allt åt dig :)

Hoppas att det hjälpte dig lite granna, får jag fråga vart och när du åker ?
Kram
Angelica

2012-06-25 @ 20:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0