Torsdag-Transsport museum

En enda stor röra.!

Började dagen med att jag hörde barnen skrika, usch hatar sånna mornar. Fast det var inte det ända, det slutade med att grabben kom upp springandes till mig och väckte mig för att han ville visa att han hade målat hela sitt ansikte med en turspenna, ja bra där! Haha jag låg där och skrattade för mig själv medans jag sa att han skulle gå ner igen, jag hade absolut inte sovit klart! Slumrade till i ca 15 min till sedan gav jag upp när jag vaknade upp av att någon hällde ut legobitar i föräldrarnas rum. Visst ingen stor deal men det hörs en hel del.

När alla väl var klara efter en ganska dramatisk morgon så tog jag med mig stora grabben och tjejen. För att först lämna tjejen på dagis och sedan ta med mig stora grabben till transsport museumet i  govent garden. Jag själv hade aldrg varit där så jag såg verkligen fram emot detta. Ett museum fullt med bussar,taxibilar och tåg vad kan gå fel? ingenting för att grabben var så snäll och söt hela tiden och gjorde exakt vad jag sa. Det är sådana stunder man älskar att vara au pair. Vi hade även en liten pappers grej med siffror på som man skulle gå runt i museumet och hitta alla 13 stemplar vilket grabben gillade starkt, ärligt jag med!
Tog oss en liten lunch på donken, eller oldmackdonald som grabben sa och började sjunga på sången. Där fick han mig att börja skratta.! Dock inte lika kul att det regnade när vi skulle gå till bussen.

Väl hemma blev det att försöka få liv i honom och se till att hålla honom sysselsatt, vilket inte är det lättaste när en annan har huvudvärk och känner sig lite seg. Resten av dagen blev ganska lugn. Städade mitt rum medans grabben kollade på tv,lagade mat , hjälpte till med badning och till sist så blev det jag som fick lägga barnen för att dem skulle på middag.
Att sitta barnvakt kan både vara det tråkigaste men ändå det skönaste. För jag menar vad gör jag? jo jag sitter här och skriver några blogg inlägg och har de bra!  Kan även gå och lägga mig om jag känner för de, bara jag ligger och lyssnar på om barnen låter. Nej nu ska jag sluta skrva, ha de toppen!


Förstår inte riktigt varför jag är så dålig på att lägga upp bilder, suck!
Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0