Fredagen var inte så lång som jag hade tänkt mig

Att jobba hel dag ibland kan vara det jobbigaste som finns men även det underbaraste som finns.
Hade i alla fall båda barnen på morgonen till grabbens skola och sedan tog jag och tjejen oss till en lekplats och var där ett tag. På vägen hem därifrån så blev det att gå till affären och sedan hem för att byta barn med mamman.
Jag hade lilla bebisen någon timma och sedan så gick vi och mötte mamman och barnen vid the giraff för att äta lite lunch. Riktigt gott måste jag säga =)
Sedan blev det hem och titta på film och bara ta det lugnt. Jag somnade i soffan i världens sämsta position men det var underbart att somna en stund. Sedan blev det full rulle efter jag hade vaknat för då var alla barnen vakna. Mamman och dem två äldre barnen skulle ut och jag skulle underhålla bebisen ett tag och även gå till affären för lite ärenden. Väl hemma igen så blev det att underhålla bebisen lite granna igen och även dem andra barnen som kom efter ett tag. Det blev även pannkakor till middag, är så himla glad att jag slipper göra dem för jag är sämst på att göra pannkakor, haha. Så varje gång vi äter pannkakor så gör min värdmamma dem =)
Hjälpte även till med badet och sedan slutade jag.
Men tro det eller ej min kväll slutade inte där! jag fortsatte min kväll hos grannen där jag skulle få tjäna lite extra pengar. Dock blev det bara en timma för pappan kom hem tidigare än vad det var tänkt så jag slutade vid 20.00. Snacka om att min kväll tidigare än vad jag hade tänkt mig. För den första familjen jag skulle ha suttit hos avbokade och så blev det grannen istället och där blev det bara 1 timma. Fast visst jag ska nog inte klaga för jag hamnade i sängen redan vid halv nio och däckade vid halv tio-tio tiden, underbart om ni frågar mig!
För efter alla dessa timmar jag har jobbat denna vecka så var det riktigt skönt, var även riktigt länge sedan jag somnade så fort som jag har gjort hela denna vecka!

Hur som så var fredagen väldigt lång men inte lika lång som jag hade tänkt mig att den skulle vara..

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0