Onsdag en liten titt in på mamma livet.

Åh nej jag ska inte bli mamma om ni tror det!
Började som vanligt vid 7 men det som var annorlunda idag var att jag skulle få ha lilla bebisen helt själv så gott som hela dagen. Plus att min värdmamma fyller år idag, grattis till henne :)
Det var även inte jag som skulle lämna barnen på dagis utan det blev mamman som skulle göra det. Så jag hade lilla bebisen ifrån kl 8 helt själv till klockan 4 ungefär.
Så vad gjorde jag och lilla grabben då?
Jo det ska jag berätta för er, han hade ju allt sitt lilla schema som jag följde så gott som hela tiden. Han sov, lekte,åt och sov igen. haha Det var ungefär vad han gjorde. Men jag tvättade, bakade, vek tvätt och åt lunch och hade det allmänt lungt och skönt enligt mig. Jag var till och med ute med lilla bebisen, för vi var och köpte en present till min värdmamma. Det fick bli en kokbok, på grund av att vi äter väldigt mycket soppor så fick hon en sopp kokbok med väldigt många olika soppor. Måste erkänna att den såg verkligen jätte bra ut och det stora pluset är att hon blev jätte glad över den. Så det gjorde jag allt jätte bra =)

När hela huset var fullt så blev det att laga mat och fika och bara mysa med barnen. Grannen var även över så hon fikade och åt middag med oss, mycket trevligt.  Hjälpt till med badet idag med och lägg dax för föräldrarna skulle ut och äta middag så det fick bli jag som fick lägga barnen. Jag måste säga att jag älskar att lägga dem nu för tiden för det går så mycket mycket bättre än vad det gjorde när jag kom. Sen så är dem även så mycket lättare över lag. Vi är så gott som kompisar jag och barnen jsg älskar det, tänk när jag kom ? då tyckte inte någon av barnen om mig och bara skrek eller gick undan nu kommer dem och kramar mig och säger att jag är deras bästa kompis och så vidare. Det är sånna här lägen man bara älskar barn =)

Nu sitter jag i alla fall och är barn vakt. Förstår inte riktigt hur jag har orkat med denna dag för det har varit extremt lång som ni kanske har förstått! Men då vill ni nog inte veta hur mina andra dagar ser ut?
Fast jag tänkte vara lite ego och skriva upp hur jag jobbar resten av denna vecka.

Torsdag ( i morgon) Som vanligt på morgonen i min familj. Sedan mellan 11-1 hos grannen och sen på kvällen barnvakt åt min familj.
Fredag  så gott som hela dagen i min familj och sedan från 19 hos en annan familj
Lördagen Barnvakt åt min familj runt 7 på kvällen till ja kanske 23 eller något.
Söndagen. LEDIG.

Så nu kan ni förstå att jag kommer att jobba ganska mycket resten av denna vecka, visst jag får skylla mig själv för det är jag som har valt det så jag ska inte klaga. Men vem tackar nej till pengar? inte jag i alla fall, pengar går åt som bara den varken man vill det eller inte. Tur jag sparar alla mina pengar som jag får över nu :)
Tänk vad mycket roligt jag kan göra för dem sedan när mina två syskon kommer hit :)
Nej nu ska jag ta och kolla på tv istället för att sitta här och glo. Får inte glömma bort att ta en liten kladdkake bit med ;)
God natt och sov gott när ni väl ska göra det :)
För övrigt så tycker jag dagen har gått väldigt fort, tanke på att jag ändå har haft bebisen så gott som hela dagen. Att vara "mamma" är mer jobbigt än vad man tror!

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0