Shopping,Taco,Vin,Taxi,Melodifestivalen och FEST!

Sådär då har jag berättat för er vad jag gjorde min lördag,haha.
Nej nej nu ska ni få veta mera om min lördag för det hände faktiskt ett och annat roligt :)

Vaknade upp i Annas goa säng vid klockan 8 på en lördag, oj tänkte jag. Konstiga var att vi båda var vakna och bestämde oss en stund efter att vi faktiskt skulle gå upp och sedan bege oss ut och äta frukost och sedan vidare till Oxford street för att bland annat kolla efter en present till Anna som jag hade kollat på igår och sedan efter fest kläder till oss båda. Det där med att hitta kläder när man verkligen vill ha något, är ju bara så roligt eller inte. Hittar då aldrig något när jag väl ska ha något, hittade i alla fall ett par chinos byxor tanke på att det nästan faktiskt är VÅR här nu så kan jag äntligen få köpa mig lite vår kläder med fina färger =D

Efter allt vårat Shoppande i Oxford street så blev det att åka till Camden för att handla all mat som vi skulle ha till kvällen och maten till ära blev Tacos, mums måste jag säga! Har inte ätit det sedan jag har bott i sverige och det är 6½ månader sedan. Snacka om att tiden går fort, men har bara några månader kvar och sedan är jag hemma igen, undra vad för kul som händer då!
Lämna maten hemma och ta det lugnt och sedan möta upp Evelina och Katarina. Blev att stanna till i en affär och köpa glass till kvällen efterrätt. Käk och mycket snack och lite drickande på det hela blev hemma hos mig.
När vi väl skulle gå så gick vi nog lite väl sent än vad vi hade planerat och sedan så var vi lite för sega tror jag med,haha. I alla fall så när vi väl stod vid busshållsplatsen så bestämde vi oss att vi inte ville komma försent så vi hoppade in i en taxi till Svenska kyrkan! Kan ni tänka er vi kom inte försent och vi betalade bara typ 120 svenska kronor.! inte illa alls, plus att vi var 4 personer på det med så det blev inte alls mycket, haha älskar taxi priserna =)
Väl inne i kyrkan blev det att kolla på Melodifestivalen och grymt mycket folk var det med, klart alla vill väl se det! En annan hade då inte så mycket intresse för jag inte har sett någon del final, eller jo jag har nog sett en eller två. TYcker i alla fall inte att rätt låt vann, tyckte faktiskt Danny skulle ha vunnit om jag får säga mitt.
Sedan var det svåra att bestämma sig vart vi skulle. Det blev först en öl på en pub och sedan bestämde vi oss att vi skulle dra till picadilly så vi hoppade på en buss och sedan så gick vi där i picadilly och helt plötsligt så erbjuder sig en kille att vi kan komma in på the picadilly institut för 5 pund så vi slog till. Själva stället i sig var verkligen underbart, men snacka om mycket folk tror det stod någonstans att det kunde totalt vara 1550 personer där, haha helt galet.  Dansade, svettades,drack mycket vatten och hade det enormt roligt bland allt folk. Innan hem dax blev det självklart mat och det blev Donken! Sen var det dax att ta sig hem till sin underbara säng, men först en promenad till busshållsplatsen så man kom hem :)

Hatar när man har varit ute och man ska lägga sig i sängen och det låter som faaan fast det inte gör det, haha. Det är i sådana lägen man skulle vilja ha radio eller något på under natten så man inte hör det. Somnade gott gjorde jag i alla fall.
Lördagen slutade i alla fall toppen och allt var så himla lyckat, underbart när det är så och jag tackar mina fina och underbara LONDON vänner för det. Så tack tack ännu en gång Anna, Evelina och Katarina för denna super Lördagen.

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica Martinsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0