Fredag,Lördag, Söndag och Måndagen

Vet att det inte är allt för roligt att läsa långa blogg inlägg men så får de bli när man har haft besök :)

Fredagen - överraskningen som jag aldrig trodde skulle ske.!
Jobbade på som vanligt som jag alltid gör fredagar, alltså från 7-9 sedan 11-15 ungefär, vilket blev ett tag. Men sedan blev jag ledig runt tre. Gick till min extra mammas hotel för hon skulle komma denna helg med en kompis. Men det var inte alls någon kompis, eller jo en kompis till henne men till mig var det min älskade mamma. Kan knappt förstå att det blev sant att hon faktiskt kom.
Där stod hon framför mig och öppnade dörren och jag utbrister med, "vad gör du här?" haha. Fast det är ju inte så konstigt för jag har aldrig räknat med att hon ska komma hit, men det var helt underbart att se henne oh att jag fick visa henne runt.!
Det första vi gjorde var då att prata en del och sedan tog vi oss vidare på en liten promenad innan vi skulle gå hem till mig och käka middag medans jag skulle sitta barnvakt. Jag bjöd på tacogratäng, mums underbart gott och både mamma och Catta gillade det. När jag väl hade slutat så var halva vinflaskan och några öl och deras rödvin borta.. hmm undra hur det gick till? aja mysigt var det i alla fall. Följde med dem till hotellet så dem skulle hitta,hehe och jag gick sedan hem ensam men det gjorde mig inget.

Lördagen - Alla dessa turist grejer.
Började med att jag gjorde mig i ordning som vanligt och tog sedan och mötte upp Anna för hon skulle följa med och hälsa på min mamma och Catta. Liksom det är ju självklart att hon skulle få möta mina "mammor" för dem är ju helt underbara =D
Men hon stannade inte så länge för hon skulle åka och möta upp katarina men hon fick träffa dem en stund i alla fall. Vi tog i alla fall bussen ner till oxford street och där började alla turist grejer,haha. Orkar nog inte berätta men det var i alla fall så gott som alla turist grejer, om ni vill veta exakt så är det ungefär den rundan jag och mina två systrar gick när dem var här :) Den ända skillnaden var att vi var i covent garden.
Blev även fish and chips till lunch och en öl till det. Det bästa av allt var sällskapet och en mysig pub/resturang.
Vi gick även och mötte en kompis till Catta i Covent garden. Dock så skildes vi åt för jag var tvungen att åka hem för jag skulle sitta barnvakt denna kväll med, vilket jag egentligen inte var tvungen till men det blev så. Fik även sällskap när jag satt barnvakt denna kväll med, snälla Anna var här och underhöll mig :)
Och grabben fyllde år med så jag gav honom hans presenter, snacka om att bli glad över de han får! Himla kul att se hur han blir så förälskad i sina nya leksaker. Resten av kvällen blev det att mysa framför en barnfilm "Nany Mcfee" en film jag verkligen älskar måste jag få lov att säga. Världens bästa och roligaste barnfilm som har gjorts på år och dar!

Söndagen - Då allt bara hände helt plötsligt.
Blev att möta upp mamma på morgonen, möttes halva vägen var. Var verkligen så skönt att dem bodde typ bara 10-15 min hemifrån mig vad kan man begära liksom :D Vi tog oss en promenad ner till Camden och kolla läget där och sedan tog vi oss hem efter några timmar och kollade till Catta som inte mådde riktigt bra. På vägen hem var vi även i affären och köpte lite grejer och tjaffsade med en av dem som jobbade där var mammas kort inte riktigt fungerade.. Snacka om tröga personer och den kollade på mig som att jag vore dum i huvudet, visst låt dem tycka det men det var i alla fall dem som hade fel till slut! tröga ja det var dem absolut.!
Efter vi hade varit på hotellet ett tag tog jag och mammas oss till westfield i stratford för att hon ville se eller vara nära OS arenan och byn som det så fint heter. Om du också vill se det så åk till westfield stratford och åk ända upp i john Lewis och till OS butiken så ser du så gott som allt. När vi var klara där så gick vi ner och jag stannade till och frågade en person som jobbade med att visa vägen till OS arenan. Skulle bara fråga henne om man kom in i arenan och hur, då frågade hon oss om vi hade biljetter vilket vi inte hade. För om man ska komma nära OS byggnaderna så var man tvungen att ha biljetter. Men då säger denna unga tjej att hon har två biljetter som vi kan få för det hade varit två personer tidigare som hade gett henne dem för dem inte kunde gå, både jag och mamma stod där som två frågetecken. Det händer ju inte ofta man får den chansen!
För det var nämlingen så att dem spelade "hockey" just då vilket vi kallar land hockey. Vi tog biljetterna och gick hela vägen till arenan och fick även sitta på en av arenorna, snacka om häftigt.! Och nära alla andra arenor med, så jag är jätte nöjd, ibland kan verkligen allt hända bara man har lite tur.
Kvällen förövrigt blev väldigt lugn, lite mys på hotellet och Subway macka till middag och det satt som en smack! Dock var det jobbigt att gå hem för jag frös så mycket plus att jag var trött och kände mig inte alls bra.

Måndagen - Adjö och välkommen regnet!
Hej och hå här går dagarna bara fortare och fortare..
Lilla solen kollade fram på morgonen men inte senare, dö dö dö dö jävla regn!
Blev att mamma och Catta kom hit runt 11-12 för att vi skulle gå upp till parken en sväng för att visa dem utsikten. Dock såg man inte allt för mycket för det var för tjocka moln men dem fick se lite granna i alla fall och med oss hade vi självklart regn, man är ju inte direkt förvånad. Fast denna gång regnade det verkligen och man kände sig lite små blöt när vi väl var hemma hos mig. Tog oss en varsin kopp te och bara mös ner i min säng och soffa. Catta hjälpte även mig med min ansökan till en skola. Vi väntade även på att klockan skulle gå så att vi kunde åka in mot stand för att möta upp Cattas kompis för lite pub häng och en Lunch/ middag vilket var oerhört mysigt och trevligt. Efter allt detta blev det tråkigt nog dax att säga hej då till både mamma och Catta och självklart hennes vänner men dem bor här, så det blir nog att hälsa på dem någon helg :)
Alltid lika tråkigt att säga hej då,men det bästa är att det inte är länge kvar tills vi ses igen! Så inga tårar här inte.
Blev att bara ta det lugnt och försöka bli bättre för jag vill verkligen inte vara sjuk. Blev en liten promenad och sedan bussen hem. Väl hemma blev det att mysa ner sig i mys kläder och bara vara, underbart om ni frågar mig!

Så det var min lång helg med mitt trevliga sällskap, hade absolut inte gjort om dagarna om jag fick välja själv. Även jätte glad över att båda mina mammor har varit hos mig och sett hur jag har det och fått se mysiga London, dock regnigt men vad gör det när man har folk som skiner upp stället där man är :)

Klicka för större bilder, lite bilder under dagarna mest OS arenan men kul hade vi i alla fall!

     

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0