Lite tisdag och onsdag kanske!

Vad sägs som att prata om vad jag har gjort dessa två dagar med när jag ändå är på gång?
Jo men självklart vill ni läsa lite extra, tänkte väl det.
Då fortsätter vi med lite mera läsbart.

Tisdagen - tillbaka till verkligheten
Dagen började med att jag inte ville gå upp, sängen var alltså varmare och gosigare än utanför. Fast jag visste att det var bara att kliva upp och göra allt för att inte frysa för mycket. Blev att ta barnen till dagis/ skolan och vet ni vad? det var faktiskt helt okey väder ute, för det var så att solen visade sig, woho toppen!
Väl hemma igen blev det att ta hand om lilla bebisen alltså min bästa vän medans mamman tog och vilade. När hon var klar var det min tur och jag somnade till i 2 timmar, underbart! Var bara att gå upp och duscha och göra sig iordning för att gå till tjejens dagis och sedan upp till parken där vi skulle möta, mamman,lille bror och storebror. Allt var så toppen och alla barnen var glada, fick även bli en glass i parken. Tycker allt det är mysigt att dem har en glassbil i parken,tänk om vi kunde ha det i lilla Målilla med det hade då inte varit fel.
Hjälpte till med middagen och vadningen och sedan tog jag och gick upp till mig för att prata lite med mina två vänner i Norge. Kvällen i säng var underbar för jag gjorde inte allt för många knop, känner mig inte helt hundra än men snart mår jag nog bättre för hoppningsvis!

Onsdagen - ny mat och barnen smakade.
Och idag kom regnet tillbaka, snacka om att jag verkligen ÄLSKAR detta väder, det är ju helt fantastiskt finns ju inget bättre väder än detta. Blev i alla fall att ta barnen till dagis/skolan, barnen fick åka vagn så dem inte skulle bli blöta. En annan blev inte direkt blöt, säger bara tummen upp för regn jacka för det är nog det bästa köpet jag har gjort här. Väl hemma igen blev det att ta det lugnt och prata med min syster Jackie och prata om skolor och lite och vad hon tycker och vad jag tycker.. Hon är en väldigt klok syster visst alla mina syskon är kloka men ibland är vi så olika i tänken! Tog även mig ner mot Camden idag för att jag skulle se om man kunde köpe ett USB minne på en affär som man kunde göra förut men nu var man tvungen att beställa det på internet,suck! Men men så blev att åka hem lika fort igen och bara ta det lugnt..Hängde tvätt och vilade mig innan jag skulle gå och hämta hem grabben ifrån skolan. Vi hann gå halva vägen hem innan det började ös regna, tur hade jag paraplyt med mig men efter ett tag så fick vi stanna vid ett buss stopp och vänta på en buss som skulle kunna ta oss hem. Så blev att åka hem den sista biten, vilket jag tycker var onödigt men så är det att ha små barn! Resten av kvällen blev det att laga mat, hjälpa till med badandet och bara ta det lugnt tills pappan kom hem för mamman stack på massage.
Och nu sitter jag bara och njuter av att jag har varit så duktig och skrivit av mig en hel del! snacka om duktigt av lilla mig :) Nu behöver jag inte tänka på det mera, skönt skönt!
Nu ska jag ta mig ner och dricka en kopp te och krypa ner i min goa säng och kolla på tv. Ska även fundera ut lite mat rätter till en kompis som ville ha lite tips. Här ska hjärnan dunka för att vi ska få fram lite, men det är morgon dagens projekt!
Så ha det toppen mina kära vänner där ute :)

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0