Race For Life 2012-05-27

Race For Life, med det menar jag att man springer för att dem som har/haft Cancer och för att leta efter botningsmedel. Tycker själv att detta var ett bra alternativ att göra för jag känner och har känt folk som har haft cancer. Var ett underbart sätt att stötta folk!

Dagen då det ska springas 5 km på så kort tid som möjligt!
Klockan stod på 7.45 för att vara uppe ur sängen vid åtta. Skulle även vara ute ur huset strax efter halv nio för att jag ville komma till plats i tid. Så det var bara att äta,klä på sig och packa väskan som skulle med.!

Var ute ur huset 8.40 toppen! och var framme runt kvart över 9 lycklig tjej! Mötte upp Anna och vi rörde oss mot starten eller rättare sagt området där alla skulle vara innan det började. Kollade runt lite i området och sedan satte vi oss ner för att sätta på oss våran nummer lappar och rita svenska flaggan på våran kinder med ansiktsfärg som jag hade köpt dagen till ära =)
Fick även smörja in mig en omgång till på mina axlar så att jag inte skulle bränna mig när jag sprang. Satt där på gräset och var helt klart nervös över hur det skulle gå plus att jag var orolig över mina vader.
Sedan måste jag verkligen säga att det var många som hade skrivit många rörande ord på sina lappar som man hade på ryggen. Jag skrev att jag sprang för min syster och mina bröders morfar (vi har ej samma mamma).

Och där gick starten och allt började kännas så verkligt. Anna och jag sprang tillsammans den första 1km,sedan så var jag jätte taskig som sprang ifrån henne för hon ville gå en liten stund. Kände mig i alla fall som världens sämsta vän! Jag fortsatte springa i värmen och jag kom i mål efter en bra stund eller ja på 31 min på 5km var helt okey när solen var uppe och det var 26 grader!  Varje km kändes som att det var dem längsta jag har sprungit, tror det var mest för värmen..Och vet ni vad, mina vader höll och dem gör inte ont just nu heller toppen ju tanke på att klockan är 20 över nio. Får väl se hur dem är i morgon men de ska nog gå bra tror jag allt. Är super nöjd över min insatts som jag gjorde idag.

Efter våran spring tur så blev de att sitta och slappa lite i graäset med våra suveräna vänner som stöttade och supportade oss under våran spring tur. Stod vid start och så stod dem vid målgång med och skrek på en, man kändes sig så glad då!

Vi gick även tillbaka till området där vi började springa och gjorde iordning våra väskor som vi fick innan start. Blev jätte nöjd över min, ni får se den en annan dag. Anna, Katarina och jag tog oss upp till en resturang och åt lite mat innan jag stack hem och dem gick till parken. Orkade verkligen inte följa med för jag kände mig helt slut och ville dusha av mig allt svett.

Så efter min dusch har jag absolut inte gjort ett skit, suttit på mitt rum och bara slappat framför tv, vilket har varit helt fantastiskt underbart! Men nu ska jag ta och stänga av denna datorn och se om mitt rum vill bli något svalare.! Hoppas ni har haft en toppen dag.

         Sådär de var dem bilderna för dagen, helt underbar dag!

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0