Söndagen - Cambridge resa

Upp vid 7.30, duscha och göra sig i ordning för att ta sig ner till victoria station för att sedan ta och åka mot Cambridge, en liten stad som ligger utanför London.
När vi sitter på bussen så börjar både jag och Anna undra vad han håller på med, för han vimsade runt i halva London innan han stack vidare till motorvägen. Helt förvirrande var det i alla fall, fast vet ni vad efter ca 2,5 timma så var vi framme i Cambridge och solen sken men dock blåste det. Vi åkte dit utan något riktigt mål, mer än att kolla och upptäcka denna stad.
Det första vi gjorde var att gå till informations huset för att kolla om dem hade några kartor och lite annat för att kunna ta och se så mycket som möjligt under denna dag. Vi gick och gick även denna dag fast med toppen toppen väder. Tog oss även en liten tur på kanalen för att få se och höra lite historia om colleges skolorna. Och vet ni vad jag är riktigt glad över att det inte kostar typ något att gå på högskola i sverige för om man skulle gå i en skola i Cambridge så skulle de gå på 9 tusen pund vilket är 90 tusen kronor, snacka om mycket och det är ändå bara skolan.. Så du måste ju ha rum,mat,kläder och böcker så jaa snacka om att dem blir rånade av att gå på ett college,haha.! Fast visst snacka om att det skulle vara riktigt coolt att bo i en sådan stad och plugga i en,men ack så dyrt.! Efter våran lilla runda i vattnet så fick de bli att gå runt lite och kolla ännu mera på skolor,kyrkor och vad det nu fanns för något. Blev middag innan vi skulle åka hem, snacka om god pizza ASK hade det bara smälte i munnen på mig mumma =D
Resan hem gick så mycket mycket fortare och han virrade inte rynt sig inne i London heller, snacka om toppen för de tog oss fortare hem än vad det gjorde dit.! det roligaste av allt måste jag ändå säga att vi åkte till Cambridge utan att ens dricka en ända öl,snacka om sjukt! Jag och Anna som alltid alltid tar oss en varsin öl? var det för bra stad eller var det ingen pub som lockade oss? kan inte riktigt svara på det.

Väl hemma runt 22 så var jag riktigt trött och somnade direkt när jag väl la ifrån mig mobilen och släckte lampan. Hafte en helt underbar helg och fint väder, ska verkligen inte klaga ett dugg.

Hoppas just du hade en toppen dag och helg med! Lägger upp lite bilder ikväll om dagen i Cambridge :)
Dessa bilder är ifrån mobilen! Klicka för större bilder.

   

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0