Städa,fixa och dona dag!

Tog grabben till skolan som vanligt och med mig hade jag tjejen för hon bara älskar att åka buss.
Något som verkligen jag stör mig på när jag åker buss med barnen? jo det är dessa jävla människorna ibland för om man kliver på bussen och dem ser att man har två små barn mellan 2-5 år så tycker jag allt att man kan flytta på sin feta röv och ge platsen till barnen istället. Men nej nej så var det verkligen inte denna morgon, tycker så synd om barnen som får lida! Visst mina au pair barn lider inte riktigt men ändå det är själva grejen! Det är bara inte rätt, jag själv ger upp min sittplats för barn, äldre personen så varför kan inte dessa medelålders människorna också göra de? Aja lämnade honom och sedan gick tjejen och tjejen hem och för bi affären för att köpa mjölk. Slutade runt 10 för dem ändå skulle gå ut plus att jag skulle börja ta hand om saker här hemma, som tex,tvätta,städa,plocka,fixa och självklart bädda rent. Så jag hade allt lite att styra med, mer än vad man tror ibland.
Skrivit inlägg om dem dagarna jag har missat att skriva om och ännu en gång per jag om ursäkt! Sedan har jag väl inte gjort allt för mycket, vilat och bara tagit det lugnt.
Började jobba runt halv 3 då jag tog bebisen för att mamman gick och hämtade hem stora grabben och tjejen följde med. Jag och bebisen skalade potatis och morötter och busade, han sov och vi var ute på promenad. Vi mötte mamman och barnen när vi var på våran lilla promenad som precis kom hem ifrån skolan. Blev att gå hem tillsammans och sedan hjälpa till med allt som skulle hjälpas till med. Fick kolla till alla barnen för dem hade vänner över, mitt huvud blev lika stort som en fotboll snacka om huvudvärk när det är 4 små barn som springer runt och skriker.. Aja när vi väl skulle äta mat blev det så mycket mycket lugnare, efter maten blev de lite tv tittande men jag och bebisen gick upp och badade istället. Vilket han verkligen älskar och runt där slutade väl jag för efter ett tag kom mina värdföräldrar upp och barnen.

Efter mina jobbar timmar så har jag för det mesta bara suttit här men vill inte sitta så mycket vid denna burk så ska snart sluta men först måste jag skriva klart här :)

Tänkte även berätta för er att jag har skaffat Twitter så följ mig gärna där martinsson_91
nu ska jag nog allt stänga ner denna dumma dator och kolla på tv eller varför inte läsa mig en bok? ja det låter i alla fall som en toppen idé! så får ni ta och kolla på lite bilder i morgon istället för mitt huvud gör för ont för att fixa och dona för att lägga upp här!

Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0