TÄNK en extra gång när du säger något!

För någon vecka sedan efter jag kom hem ifrån dopet i lilla Målilla så var det något som jag blev väldigt irriterad över.

Visst det är inte Sveriges fel detta alls, men ändå på något sätt är det de!

För när jag kom tillbaka så märkte jag hur oerhört snälla och omtänksamma människorna här i London/England är, inte alls så som vi är hemma.  För här säger man Tack, Snälla, Varsågod, Kan jag be och få, Ja och nej tack.  Det är bara sådana små saker som har fått mig att undra en sak, varför gör inte vi det i Sverige, tänk om vi skulle göra de i butiker eller hemma hos någon.?! Förstå bara vad alla skulle må bra av det istället för att säga t.ex. ”skicka mig mjölken eller ö ge hit fjärkontrollen”.  Man måste helt enkelt uppskatta saker lite bättre än att bara säga otrevliga saker. För som sagt under mina långa tid här i London lär jag barnen att dem alltid ska säga t.ex. Ja tack och nej tack om dem inte vill ha saker eller i allmänhet. Jag själv har blivit så mycket bättre på det själv tanke på att jag lever med det dagligen. Även om du inte använder dem få orden varje dag så blir du nästan uttittad när du inte säger tack. Du blir mer eller mindre uttittad för att du är oförskämd!

Jag menar i Sverige om du är såhär snäll som människorna här är så blir du uttittad för det istället, jaa det är verkligen underligt hur vi lever och hur olika länder har det. Jag själv måste säga att jag trivs bättre med att säga dessa fina små ord istället för att känna mig otrevlig.

Så snälla ni där hemma i Sverige tänk efter en extra gång hur du ber efter saker eller svarar på saker. Du kan göra skillnad med att börja säga dessa fina ord  =)

Over and Out!
Från bruden i  London
// Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0