10,5h är ju inget...

Det roligaste på hela dagen måste ju ändå vara när jag kliver upp och går ner och ska börja jobba vid halv sju har vi sagt.. Och ingen är vaken, haha! Så jag sätter mig ändå och äter min frukost och kollar lite på tv och väntar på att familjen ska vakna till liv.. Runt 7 så bestämmer jag mig för att gå upp och borsta mina tänder och göra mig iordning för dagen. Då visar det sig ju att alla är vakna men fortsätter ändå hela vägen upp till mig. Det var även dax för mig att byta lakan så tog bort mina gamla och sedan gick jag ner, möter mamman i deras dörröppning.
 
Mamman- Jaha har du försovit dig?
Jag- ne?
Mamman - nehe för (Pappan) sa att du inte var nere?
Jag- jaha men jag har varit vaken sen halv 7
Mamman - jaha oj och jag som trodde du hade försovit dig och jag själv vaknade vid tio i 7.
 
Haha jaa så det kan vara ibland.. Men ändå lite irrterande måste jag själv säga för jag väntade ju på att hon skulle ut och träna på morgonen..
 
Aja resten av dagen så har jag haft dem allra minsta hemma för dem går som sagt inte på dagis på Måndagar eller Fredagar. Så jag bestämde att vi skulle gå till en inomhus ställe och leka lite, dock så sov bebisen så han gick inte vara med om det roliga idag. Fast å andra sidan verkade det inte göra honom så mycket, för han har varit super glad idag förut precis innan han skulle sova på eftermiddagen. Tjejen var små gnällig hela tiden efter hennes tupplur, men men så är det ibland. Annars idag så har vi bara myst att vara hemma och även varit i affären för att köpa bröd.
 
Och för typ första gången idag så glömde jag bort att det var tennis med barnen så tjejen missade denna gång och de verkade ju inte alla vara lika glada över. Medans tjejen inte visste om det!  Som tur var så är denna dag till ända och jag är glad för det, det tar faktiskt på en att jobba 10,5 h totalt på en dag med två barn som inte alls har sovit på samma tid överhuvudtaget!
 
Ny dag i morgon och nya tag!
Kämpa jag vet att du kan bara du vill!
 
 
Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0