Tisdag och det känns som att det vore Torsdag!?!

Det är underligt vad man känner ibland. Som idag känns det som att det är Torsdag och inte Tisdag, mycket märkligt om jag får säga de själv.
 
Började idag igen runt halv sju och idag var jag inte lika trött som tur var,visst seg var jag allt men inte så jätte. Blev att fixa iordning barnen till skola och dagis. När dem två äldsta hade gått med mamman så la jag den lilla för att han skulle få stanna hemma med mig tills jag hade fått hem matleveransen. Dock blev den sen så vi fick ringa honom och kolla när han skulle komma och säga att jag var tvungen att sticka och lämna honom. Jag hann före honom ändå! Vi fick i alla fall maten runt 01.30 istället för 9.30 alltså var han en timme sen, vilket inte var de roligaste men men.
För övrigt idag har jag satt igång 3 maskiner tvätt till familjen, städat kylen, vikt tvätt,rensat i kylen, gjort fint i köket och städat lite granna i mitt egna rum. La mig även på sängen en liten stund efter jag var klar med alla sysslor men kunde konstigt nog inte vila, vilket jag alltid brukar kunna? Men å andra sidan så tror jag att jag var uppe i varm så jag kunde inte riktigt vila.
 
Det blev jag som fick laga maten idag och att komma på vad man ska göra med kyckling är då inte det lättaste måste jag säga. Jag kom i alla fall på till slut vad jag skulle göra. Jag skulle ta mig äran till att göra en egen marinad och stoppa sedan kycklingen i ugnen med potatis och grönsaker i ugn. Resultatet blev mycket lyckat med kycklingen men misslyckades totalt med potatisen idag tycker jag. Hjälpte även till med badet på barnen och sedan ungefär slutade jag.
När jag hade slutat idag så kände jag att jag behövde röra på mig så snörade på mig skorna och gick en runda på ca 30 min och det var super skönt. Dock börjar man märka att det börjar bli mörk ute och att hösten snart är här.
 
Nu ska jag avsluta detta med att jag ska upp tidigt i morgon och göra iordning alla barnen inför skola och dagis helt själv, vilket kommer gå toppen. Ha en toppen dag i morgon.
 
Over and Out!
Från bruden i London
// Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0